Életmódváltás férfiakra szabva

2020 Január 31

A testépítés-fitnesz immár világszerte hódít, Magyarországon pedig gyakorlatilag a legnépszerűbb sportággá vált. A szakma egyik meghatározó alakjával, Turós Györggyel beszélgettünk, többek között a sikeres életmódváltásról, motiváltságról és saját vállalkozásukról is.


Mivel készültök a férfiak számára idén?

Gy: Az eredményes testszobrászat egyik alapvetése a tudatosan és célirányosan tervezett, változatos edzésterv és az ezt támogató étrend. Éppen ezért több részre osztjuk az általunk kínált szolgáltatásokat, hogy mindenki találjon a kedvére valót. Vannak 6 hetes egyénre szabott inspirációink, vannak 2 hetes dizájner és 3-4 hetes kampány jellegű inspirációink és speciális programjaink. A dizájner inspirációk bizonyos testrészek felhozásában, a kampányok bizonyos eseményekre, időpontokra való rákészülésben segítenek. A speciális és a személyre szabott inspirációk pedig rendkívül sokfélék.

Szerinted nehezebb dolguk van a férfiaknak, amikor életmódváltásra szánják el magukat?

Gy: Magam is találkoztam azzal a jelenséggel, amikor a férfiasság egyik fokmérője az, hogy mennyit vagyunk képesek enni és inni vagy éppen duhajkodni. Továbbá mintha a bevett szokások megengedőbbek lennének a férfiak külsejét illetően. Több tényező együtthatására, amelyek közé minden bizonnyal az elhízás és a mozgásszegény életvitel is tartozik, mi férfiak általában rövidebb életet élünk a hölgyeknél. A Fitspiration World gondolatiságát az élet igenlése, hosszának és minőségének növelése hatja át. A kérdésre válaszolva, úgy vélem az életmódváltás mindenki számára nehéz. Először érdemes elgondolkodni, aztán miután cselekvési szándékká érlelődött az indíttatás, hozzáértő segítséget kell keresni, hogy ne feleslegesen fáradozzunk.

Van-e olyan gyakorlat, ami a legfontosabb a férfiaknak az edzésnél, de nem szeretik csinálni, mégis erősen javaslod?

Gy: A testedzésnél a harmónia a fontos. Az, hogy a fizikumunk esztétikus formát öltsön. Ezért is kell hozzáértő segítség, egy külső megfigyelő, aki jóindulatú, de nem elfogult, aki az energiákat a helyes irányba tereli és a megfelelő formába önti. Jó esetben ennek a személynek a feladata időnként meghatározni azt, hogy melyek a legfontosabb feladatok éppen. Ez az egyik oka annak, hogy edzéstervi inspirációink behatárolt időtartamokra készítjük. Nem lehet ugyanis ugyanazzal az edzéstervvel évekig fejlődni.

Mit tanácsoltok azon férfiak számára, akik 8 órán keresztül ülnek a munkahelyükön?
Van esetleg valami irodában végezhető, gyors átmozgató turbóedzés?

Gy: Vannak olyan mozgásformák, amik segítenek feloldani a felgyűlt fizikai és lelki feszültséget. Mégis, az iroda nem az edzésmunka helye, hacsak nincsen erre kialakított hely és idő. Manapság már egyre több cég tartja fontosnak munkavállalói egészségének hosszútávú megőrzését, úgyhogy akár elő is fordulhat, hogy megoldható a munkahelyi edzés, illetve egyre gyakoribb a home office, hiszen így a cégeknek kevesebb drága irodát szükséges bérelnie. Tehát az otthon végezhető gyakorlatsorok is szóba jöhetnek. Ám általánosságban azt javaslom, hogy vagy munka előtt, vagy munka után edzünk a kifejezetten erre a tevékenységre kialakított helyen. A munkahelyen pedig a hosszú üléseket megtörve, gimnasztikai gyakorlatokat végezzünk.

Neked mi a kedvenc edzésgyakorlatod?

Gy: Nekem mindig az a kedvencem, amelyik éppen a legrosszabbul megy. Abban igyekszem fejlődni. Örömöt és elégedettséget okoz, ha sikerül mégis javulnom valamit az adott gyakorlatban annak ellenére, hogy nem kedveltem. Mire eredményes leszek benne, meg is kedvelem.

Van napi rutinod, ami motiválhatja férfiolvasóinkat?

Gy: Persze, van. Meglehetősen feszes. Hétköznapokon 04:45-kor kelek és 23:00-nál előbb sosem alszom el, de gyakran megesik, hogy éjfélig, hajnali egyig dolgozunk még. 06:30-20:30-ig végzem a munkám. Ebbe az időtartamba kell bezsúfolnom a saját edzéseimet is, amit többnyire a ‘Not Dead Yet’ kis közösségünk tagjaival végzek.
Későn, este 9 után érek haza. A kislányom és a feleségem mindig megvárnak. Ez a mindennapok ünnepe, hiszen a kislányom magának harcolta ki ezt, hogy apa nélkül nem hajlandó elaludni. A szombatok munkával telnek, de a vasárnapok a családé.

Mit tanácsolsz a férfiaknak 2020-ra akár edzést, akár magánéletet illetően?

Gy: Azt, hogy tegyék oda magukat, ahogy csak tudják, mert rövid az élet. Álljanak biztos lábakon, legyen jó nagy karizmájuk.

életmód edzés edzésterv fitness turós györgy fitspiration életmódváltás

 

Megtekintések száma: 12293


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet