Ezért guggolj!

2019 Augusztus 28

Indokolatlanul megfájdul néha a térded, csípőd vagy a hátad? Esetleg a futás, súlyemelés vagy bármilyen sportolás fájdalmat okoz? Merevnek érzed az izmaidat egy nagyobb mozgás után? Ez a 3 másodperces teszt felfedi az okát!


Állj fel és vedd le cipődet. A lábaidat tedd csípőszélességre egymástól úgy, hogy a lábujjaid egyenesen előre mutassanak. Most guggolj le. Menj olyan mélyre, amennyire csak tudsz, ügyelve arra, hogy a sarkad ne emelkedjen fel a padlóról, és ne is hajolj előre.

Ha nem tudtad úgy leengedni a feneked, hogy csak néhány centivel legyen a föld felett, akkor már meg is találtuk a problémád forrását!

„A guggolás a test egyik legtermészetesebb mozgásformája” - mondja Roop Sihota, gyógytornász. Ennek oka, hogy az ehhez szükséges ízületek és izmok - csípő, térd, boka, porcok és még sok más – az alapjai minden egyéb mozgásformának, mint akár a sétálásnak is. Ha nem tudsz megfelelően guggolni, akkor az ízületeid valószínűleg túl merevek, az izmaid pedig túl kötöttek. Ezzel elveszíted a megfelelő mozgásképességedet, ami kihat olyan érzékeny területekre is, mint a térd és a hát.

Az eredmény? Lehetséges fájdalom és sérülés, valamint hosszútávon csökkenő mozgástartomány.

A guggolás megtanulása lehet a legfontosabb dolog, amit megtehetsz az egészséges mozgás érdekében.

Ha kíváncsi vagy, hogy miért nem sikerült a fenti teszt, a válasz egyszerű. Az emberek testfelépítése eredendően nem úgy alakult ki, hogy folyamatosan egy helyzetben üljenek.

Ülő helyzetben a szék támogatja a testet, ezért a csípő- és bokaizmok lerövidülnek, a stabilizáló belső izmok pedig kikapcsolnak. Az idő múlásával a csípő és a boka megfeszül, miközben az alapízületek gyengülnek - mondja Doug Kechijian, a New York-i gyógytornász. A szoros, gyenge izmok könnyen vezethetnek fájdalomhoz, sérülésekhez és a káros teljesítményhez. Ha azonban több időt töltünk guggolással, a csípőnk és a bokáink nem válnak szorossá vagy gyengévé.

A gyenge izmok fizikai megerőltetését a szakemberek egyáltalán nem ajánlják. Ha valaki erőtlen bokákon és kötött csípővel fut, akkor könnyen fennáll az ínak vagy a térd sérülésének veszélye, mert az erő és az ütések rossz helyre tolódnak el.

A guggolás helyes technikai elsajátításához ajánljuk a Powerbulider cikkét!

egészség edzés egészséges életmód Fitnesz guggolás

 

Megtekintések száma: 18796


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet