Hogyan hozz ki többet a hétköznapjaidból, hogyan turbózd fel az edzésteljesítményedet?

2022 Február 24

Egy élsportolóból akkor lesz bajnok, ha a külső feltételeket megtudja teremteni ehhez. Egyszóval ideális körülményeket tud teremteni az edzésekhez, vagyis optimalizálni tudja a szervezete működését.

Természetesen legtöbbünkből nem lesz élsportoló, még kevesebb emberből lesz bajnok, és sokan nem is szeretnének azok lenni. Érthető. A nem élsportoló, hétköznapi ember (bár senki sem hétköznapi) elsősorban azzal a problémával szembesül a mindennapokban, hogy fáradtan, leverten ébred, rossz a közérzete a nap folyamán, nem esik jól a fizikai aktivitás, hiányzik a motiváció, hamar jön a fáradtság érzése, nincs elég akaraterő, sem kitartás, és borzasztó hamar elérkezik a feladás érzése. Következésképpen predesztinálva a végeredményt, sokunk bele sem vág az igencsak szükséges és mindenki számára nagy fontossággal bíró életmód változtatásba, és nem folytat kellően egészséges életmódot.

Ennek tükrében megvizsgálva rendkívül fontos, hogy rendezzük a sorainkat és rendet tegyünk az életünkben. Nem várhatjuk el, hogy ezek az érzések megszűnjenek, ha nem teszünk érte.

De mit lehet tenni? Íme:

– Rendezzük alvási szokásainkat. Aludjunk eleget megfelelő minőségben. Nem is hangzik rosszul ugye?

– Fogyasszunk elegendő folyadékot. Nem tart sokáig sem időben, sem energiában megtölteni reggel és a nap folyamán többször egy shakert vagy kulacsot, és egész nap hidratálni magunkat.

– Ne hagyjuk ki a reggelit. Az az ember, aki úgy vág bele a napba, hogy nem reggelizik, sok jóra ne számítson. Azok az emberek, akik nem reggeliznek fáradtabbak a nap folyamán, gyengébbnek érzik magukat, ráadásul elhízottabbak is, hiszen szükséges kalóriákat a nap második felében, javarészt este fogják pótolni.

– Étkezzünk egészségesen. Szüksége van a szerveztünknek mind állati, mind pedig növényi fehérjére, kollagén fehérjére, megfelelő zsírokra, pl: omega-3, és nem utolsó sorban jó minőségű szénhidrátokra. Ilyenek lehetnek az unalomig ismételgetett, de rendkívül fontos zöldségek és mértékkel a gyümölcsök.

– Fogyasszunk vitamint, multivitamint. Nagyon fontos, hogy reggel és a nap folyamán legyen bennünk megfelelő mennyiségű és minőségű ásványi anyag, vitamin, antioxidáns. Rend a lelke mindennek! A téli időszakban nehézkesebben történik a zöldség és gyümölcsbevitel, valamint a kevesebb napsütés hatására külön kiemelném a C- és D-vitamin bevitelének fontosságát.

– Rendelkezzünk egy megfelelően felépített, szakmailag hiteles forrásból készített, személyre szabott mozgásprogrammal. Számomra online letölteni kontrollálatlan, nem szakember által készített, vagy ellenőrizhetetlen forrású programokat olyan, mintha egy cipőt szeretnék megvenni látatlanul, és az sem zavar, ha nem tudjuk annak méretét. Van esély, hogy jó lesz, hogy passzolni vagy tetszeni fog, de nem sok.

– Mint említettem nagyon sokan, főleg a téli sötét és hideg időszakban depresszívebbek, fáradékonyabbak. Ezek a tényezők növelik a passzivitásunkat mind a munkánk, mind a magánéletünk területén, de kihatással vannak a testmozgás iránti igényünkre is. Nemcsak kevesebbet sportolnánk, de nagyobb eséllyel kisebb hatásfokkal is tesszük azt. Nem kellene ennek így lennie.

– Léteznek olyan étrend-kiegészítők, amelyeket a fent már említetteken túl érdemes lehet még fogyasztani. A Brutál Mátrix nevű termékem elsősorban egy a testsúlycsökkentés elősegítésére kifejlesztett étrend-kiegészítő. Magam is előszeretettel fogyasztom, igaz én nem ilyen célzattal, inkább a teljesítményem növelése érdekében, az edzéseimmel összefüggésben. Fél órával a mozgásprogramom megkezdését megelőzően elfogyasztva többlet energiával lát el, javítja a koncentrációs képességemet, növeli a maximális erőmet, az erő-állóképességem az erősítő edzéseken és szív-keringési állóképességemet a kardió edzéseim folyamán. Ezzel együtt kitolja a fáradás és a fáradtság érzését, vagyis jóval lassabban merülök ki, és maga a fáradtság érzés megélése is kedvezőbb. Összességében jobb közérzettel nagyobb teljesítményre vagyok képes az edzéseimen, így eredményesebb tudok lenni. Mint említettem, hatása az energizáláson túl kettős, vagyis a testsúlycsökkenés előidézésében segítséget nyújtó úgynevezett “fogyókúrás” termék (bár nem igazán kedvelem ezt a kifejezést). Erőteljes hatása az étvágy és az édesség iránti vágy csökkentésében, és a zsír, a fehérje, valamint a szénhidrát emésztési folyamatok segítésében, szabályozásában nyilvánul meg.

– Másik termék, amit érdemes megemlítenem, az az Étkezéshelyettesítő elnevezésű étrend-kiegészítőm, ami nem csupán egy fehérjekészítmény. Lassan és gyorsabban felszívódó fehérjéket, aminosavakat is tartalmaz, a zsírégetés hatásfokát segítő, de a regenerálódás gyorsításában is szerepet játszó L-karnitint, az emésztést egészség megőrzésében nagy jelentőséggel bíró, a testsúlycsökkentést segítő élelmi rostokat, valamint a szervezet optimális működésének elősegítésében szerepet játszó vitaminokat, ásványi anyagokat és antioxidánsokat tartalmaz. Felhasználási területe kettős. Egyrészt az étkezés kisegítésére, korrigálására, vagy helyettesítésére alkalmas. Leginkább céltól függően a vacsora helyettesítésére, vagy éppenséggel annak kiegészítésére javasolt fogyasztani. Alacsony a kalóriatartalma, valamint a már említett lassan felszívódó fehérjék segítenek egész éjszaka pozitív nitrogén egyensúlyt létrehozni, vagyis táplálni, regenerálni a szervezetet. Ezen felül a termékben található L-karnitin segít a regenerálódás felgyorsításában. Sajnálatos módon az L-karnitin termelésünk az évek előrehaladtával csökken, ami szintén szerepet játszik a regenerációs időnk lassulásában. Az élelmi rostok teltség érzést idéznek elő, így nem kell az éhség érzésével álomra hajtani a fejünket. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy amennyiben valaki a testsúlyát is szeretné csökkenteni, mindig ideálisabb egy olyan termék választása, amely nem csak szimplán fehérjét, de rostokat is tartalmaz egyidejűleg (A vitaminokról antioxidánsokról nem is beszélve). Másik markáns területen, a sporttevékenység folyamán is kiváló választás lehet az Étkezéshelyettesítő. Egy testsúlycsökkentő program esetén fontos, egy a testtömegünktől függően körülbelül napi 500 kalóriás deficit létrehozása. Az alacsony kalóriatartalommal bíró Étkezéshelyettesítő segít ebben. Ezen felül mind az L-karnitin tartalma, mind pedig a termékben található gyorsan felszívódó fehérjék növelik a szervezet teljesítményhatékonyságát. Rosttartalmának köszönhetően pedig segítséget nyújt abban, hogy az edzés utáni kritikus időszakot átvészeljük, vagyis ne jöjjön ránk falási roham (Egy testsúlycsökkentő program étkezése ugyanis annyiban különbözik, hogy a testmozgást követően ne étkezzünk 1-2 óráig. Ez egy élelmi rostokat is tartalmazó termékkel jobban megvalósítható).

Van lehetőségünk tehát, hogy energikusabbak, sikeresebbek, csinosabbak legyünk és végeredményben boldogabb életet élhessünk. Ha pedig van lehetőség, éljünk vele!

Katus Attila

 

Megtekintések száma: 80192


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet