Útmutató futáshoz

Friday, March 23, 2018

Rengeteg olyan dolog van az életben, amire senki nem tanít meg nekünk, inkább tesszük, ahogyan jónak látjuk. Ilyen a futás is. Ha eddig nem szerettél futni vagy nem tudtál sokat, valószínű te is rosszul csináltál valamit. Most adunk pár tippet, hogyan csináld helyesen.

1. Bemelegítés

Szánj legalább 5 percet a bemelegítésre! Dinamikus mozgást végezz, ne nyújtó mozdulatokat! Ha nem melegíted be az izmaidat kellően, könnyen végződhet a futás sérüléssel.

2. Fel a fejjel!

Fontos a helyes tartás. Ne forgasd a fejed, nézz mindig előre! A rossz fejtartás légzési problémákhoz és nyakfájáshoz vezet.

3. Cipő

A megfelelő cipő kiválasztásához kérd az üzletekben szakember tanácsát! Ne fuss olyan cipőkben, ami nem tartja megfelelően a lábad! Érdemes beruházni egy drágább cipőre, így elkerülheted a térd- és bokafájdalmakat.

4. Csak fokozatosan!

Először érdemes gyaloglással kezdeni, és fokozatosan gyorsítani. Az elején ne fuss rögtön kilométereket! A túlterhelés árthat az ízületeidnek.

5. Figyelj a légzésre!

Futás közben hajlamosak vagyunk össze-vissza kapkodni a levegőt. Fontos, hogy ütemesen lélegezzünk, lépéseinknek megfelelő gyorsaságban.

via Primer

egészség tanácsok férfiaknak sport futás kockás has férfi egészség egészséges életmód

 

Megtekintések száma: 123725


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet