12 finom étel, amely segíthet csökkenteni a koleszterinszintet

2020 Március 07

Az orvosi rendelőben ülve azt mondják neked, hogy megemelkedett koleszterinszinted. Ezzel nem vagy egyedül - a Betegségek Ellenőrzési és Megelőzési Központja szerint szinte minden harmadik amerikainak magas a koleszterinszintje, amely kockázati tényező lehet hosszú távon, ugyanis jelentősen befolyásolja a szívbetegségek kialakulását. A magas koleszterinszintű étrend szintén befolyásolhatja a stroke kockázatát, de korábban nem mutat jeleket vagy tüneteket, ezért a stroke hirtelen jelentkezhet. Kíváncsi vagy, hogyan tudnád csökkenteni a koleszterinszinted? Ez a cikk arról szól, hogy milyen ételeket fogyasszunk, amelyek csökkentik ezt a szintet.

Először egy gyors magyarázat: a koleszterin egy viaszos anyag, amely áthalad a véráramában, de feltétlen rossz. A HDL koleszterin ("jó" koleszterin néven is ismert) valójában elmossa az LDL koleszterint, vagy azt, amit általában "rossz" fajtának neveznek. A magas LDL-szint szívrohamot és a stroke-ot okozhat, mert elzárhatja az artériákat. Vérvizsgálat segítségével meg lehet határozni, hogy magas-e a koleszterinszinted, melyre orvosod az egészségesebb étrend mellett javasolhat még testmozgást vagy gyógyszert is.

A koleszterinszint csökkentése egy jó étrenddel valójában egyszerűen orvosolható. Főként zöldségfélék, gyümölcsök, diófélék, magvak, halak és teljes kiőrlésű gabonafélék fogyasztása ajánlott.

Étcsokoládé

Eper

Burgonya

Paradicsom

Tonhal

Málna

Fekete bab

Alma

Pekándió

Vörös lencse

Dió

Avokádóolaj

Via Good housekeeping

 

Megtekintések száma: 25119


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet