4 negatív hatás, mely az agyadat éri, ha abbahagyod a rendszeres edzést

2016 Október 26

Fontos, hogy valaki rendszeresen karban tartsa magát, és eddzen. De mi történik akkor, ha váratlanul abbahagyod? Ezzel a 4 leggyakoribb negatív hatással számolj!

Sokan éveken át kitartóan edzenek, vagy végeznek sportoló tevékenységet. A legtöbben futnak, de vannak, akik edzőtermekbe járnak, hogy megmozgassák izmaikat, míg mások fekve nyomnak.

Bármit is csinálj, tudd, hogy a szervezeted számára elengedhetetlen, ugyanis rengeteg dopamin, azaz boldogsághormon szabadul fel ilyenkor, valamint az elmédnek is jót tesz, ha mindenedet megmozgatod.

Ha nem hiszed el, állj csak le 2 hétig az edzéssel, és érezni fogod a különbséget. Nem csak a testi kondíciód fog romlani, hanem a mentális képességeid is. Az agyadat különféle negatív hatások érik ilyenkor.

Mivel említettük az előbb, hogy boldogság hormont termel a szervezeted a különböző sportolások során, ezért minden egyes futáskor, súlyemeléskor javítasz a saját közérzeteden.

Egyszerűen, ha szó szerint akarjuk értelmezni, öröm edzeni, a testmozgás ugyanis a szervezetednek is jó, és dopamintermeléssel hálálja meg ezt neked. Ha abbahagyod az edzést, akkor viszont hamar azon fogod kapni magad, hogy jelentősen romlani kezd majd a közérzeted.

Ez sajnos természetes velejárója a mozgásszegény életmódnak. Persze aki azelőtt sem edzett soha, az nem fogja érezni a különbséget, mert nincs viszonyítási alapja.

Ezt a hangulatromlást még klinikai vizsgálatokkal is igazolni tudták a Harvard Egyetemen a kutatók, tehát nem egy légből kapott pszicho blabláról van szó, hanem egy létező jelenségről, melyet mérni lehet.

A másik negatív hatás az a memóriádat érinti. Nem tudják a kutatók pontosan miért, de statisztikailag kimutatható, hogy akik abbahagyják az edzést, és rendszeres testmozgást, azoknak romlani kezd a memóriája.

Ez az egész valószínűleg azzal lehet kapcsolatban, hogy az edzések során a szervezet vérellátása serken, a vérkeringés felgyorsul, és az agy olyan részeire is kerül vér a hajszálerekbe, ahová napközben csak kevés jut.

Lényegébe ezzel függ össze a másik negatív hatás is, melyet viszont szintén alátámasztották már orvosok. Megfigyelték, hogy akik rendszeresen edzenek, azok gyakorlatilag okosabbak maradnak, mint azok a társaik, akik nem végeznek testmozgást.

Ez kimutatható is, ugyanis a rendszeres sportolóknál az agy szürkeállománya sokkal szürkébb, és egészségesebb.

Ráadásul a koncentrációs képességed is agymértékbe romlik. Ha sportolsz, az annyira fel tudja pörgetni az ehhez kapcsolódó érzékelésed, hogy 10-40 százalékkal jobban tudsz odakoncentrálni a dolgokra.

Edzés hiányában ez az érték jóval kevesebb, így elmondható, hogyha nem edzel, vagy abbahagyod az edzést, rengeteg különféle negatív hatás éri az agyad.

életmód egészség sport testmozgás edzés férfi egészség agy

 

Megtekintések száma: 54260


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet