5 dolog, amiről árulkodhat az éhséged

2016 Szeptember 30

A gyomorkorgás rengeteg dolog miatt következhet be, nem csak azért, mert éhes vagy. Íme, 5 dolog, amire felhívhatja a figyelmed a gyomorkorgás!

Amikor korog valaki gyomra, az elég kellemetlen, főleg akkor, ha ezt mások is hallják. Pedig a szervezeted így próbálja felhívni rá a figyelmed, hogy:” Hét, tenned kéne valamit!”.

Mielőtt azonban azonnal elrohannánk egy büfébe, magunkba tömni valamit, álljunk meg egy pillanatra. Tudtad, hogy a gyomorkorgás nem mindig csak és kizárólag azt jelzi, hogy éhes vagy?

Bizony. A gyomrodból távozó zajok sok más dolgot is jelezhetnek, tulajdonképpen a gyomrod így próbálja felvenni veled a kommunikációt.

Több kakaóra van szükséged!

Előfordulhat, hogy bár ettél, méghozzá nem is keveset, de alig egy, másfél órán belül újra felmordul a himnusz a beleidben. Ennek egy nagyon egyszerű oka van: a szervezeted bár kapott ételt, az ételben nem volt meg a működéséhez szükséges tápanyag mennyisége.

Érdemes tehát mindig nem csak laktató hanem tápláló ételeket enni. Ha megfelelő ásványi anyagok, vitaminok vannak egy ételben, az laktatóbb tud lenni, mint egy nagy adag popcorn vagy olyan gyorséttermi étel, mely nagyságrendekkel kevesebb természetes anyagot tartalmaz.

Hahó, éhes vagy!

Éhség és éhség között is létezik különbség. Az éhségérzet sok mindentől függ. Éhes lehetsz rossz lelkiállapotban, de akkor is, ha fizikailag nem vagy a helyzet magaslatán, vagy krónikus fáradtság közepette.

Ezek rendszerint hamis éhségérzetek, azaz bár éhesnek érzed magad, valójában nem vagy az, és csak a külső tényezők hatnak a szervezetedre. Tudnod kell, mit csináltál, ettél vagy tettél aznap, és ez alapján meghozni a döntést, hogy hallgatsz e gyomrod hívó szavára.

Nyugtalanság, stressz hajtotta éhség

Ha úgy érzed, farkaséhes vagy, de fizikailag nincs kimutatható jele, tehát a gyomrod nem korog, és nem émelyegsz, szintén érdemes jobban belegondolni, mi is okozhatja ezt a különös érzékelést.

Tudományosan igazolták, hogy az éhséget képes a stressz és a nyugtalanság is előidézni. Gondoljuk végig mindig, hogy valóban éhesek vagyunk-e vagy csak stresszesek, és evéssel próbáljuk leplezni azt, hogy nem vagyunk az érzéseink magaslatán.

Kell egy kis áramszünet

Pszichológiai okból az is állhat az éhség hátterében, hogy túl sokat dolgozol, és az ételt, az evést csak ürügyként használod. Elmagyarázzuk. A legtöbb ember nem szívesen ad magának szünetet a munkahelyén.

Sokkal kevésbé lesz bűntudatunk, hogyha evéssel ötjük egybe a szünetet. Így születnek meg a hamis éhségérzet által vezérelt munkahelyi 2-3 óránkénti evések, nassolások. Ha szünetet akarunk tartani, ne legyen az evés az ürügy. Menjünk ki sétálni egy 5-10 percre az utcára, frissítsük fel magunkat a mosdóban, de ne együnk kényszeresen.

Túl szigorú diéta

Ez összefügg az első pontban említett dologgal is részben. Előfordulhat, hogy gyakran korog a hasunk, és állandóan finom falatokról ábrándozunk. Ha túl gyakran jut eszünkbe egy jó nagy szelet pizza, egy csokis süti, vagy fahéjas csiga, az minden bizonnyal azt jelenti, hogy túl szigorú diétát követünk.

Érdemes lazább gyeplőn fogni a testünket, és hosszú távon majd meghálálja engedékenységünket. Az, hogy koplalunk, senkinek nem jó, főleg nem a szervezetünknek.

Tudnod kell tehát, hogy pontosan miért korog a hasad. Olykor nem egyszerű eldönteni, de ha valamelyik ponton magadra ismertél, és hajlandó vagy változtatni rajta, akár néhány kósza kilótól is megszabadulhatsz.

diéta egészség tippek éhség táplálkozás

 

Megtekintések száma: 16827


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet