Dolgok, melyeket ne csinálj közvetlenül elalvás előtt, mert kizökkentenek

2016 Szeptember 26

Vannak dolgok, amiket nem érdemes éjszaka, elalvás előtt csinálni, ha nem szeretnénk egész este álmatlanul forgolódni az ágyban!

Tudtad, hogy vannak dolgok, amiket ha elalvás előtt megteszel, lehet, hogy az egész esti alvásod füstbe ment tervvé válik? Azt is szeretnéd tudni, hogy mik ezek?

Ne ellenőrizd a hőmérsékletet!

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy lefekvés előtt, főleg télen ellenőrzik a hőmérsékletet, és ha túl alacsonynak találják, feltekerik a fűtést. Azt viszont garantáljuk neked, hogy melegben enm fogsz tudni elaludni.

Bizonyított tény, hogy a szervezet sokkal hamarabb és sokkal kellemesebb álomba merül, ha alacsony a szobában a hőmérséklet. Ezért, ha jót akarsz magadnak, ne csavard fel a fűtést, mielőtt elaludnál.

Ne mobilozz!

A mobilozás is nagyon káros a nyugodt alvásra. Ha még írni akarsz egy sms-t a barátnődnek, tedd meg korábban, mert a mobilok által kibocsátott fény különleges hatással van nem csak a szemünkre, hanem az agyunkra is.

Egyre több kutatás igazolni látszik, amit már korábban is sejtettek: hogy a telefonjaink és más elektromos eszközök valamilyen módon, mikrohullámokkal és elektromos mezővel képesek kihatni a szervezetünkre. Ezért tartsd távol magadtól a mobilt, ha nyugodtan akarsz aludni, és nem egész este forgolódni.

Ne állíts be túl korai ébresztést!

Szintén gyakori probléma, hogy túl korai ébresztést állítanak be maguknak az emberek, és még vissza-visszaalszanak, vadul nyomogatja a szundi, vagy késleltetés gombokat.

Azonban az a helyzet, hogy ilyenkor, még ha vissza is tudunk aludni, ez káros hatással van ránk, mert az alvásidőnk széttöredezik. Érdemes tehát egy későbbi időpontot beállítani: azt, amikor biztosan fel kívánunk kelni.

Ne igyál alkoholt!

Azok, akik amúgy is nehezebben alszanak el, beleesnek abba a hibába, hogy az alkoholt hívják segítségül a nyugodt alváshoz. Azonban hosszú távon éppen ellenkező hatást érhetnek el vele.

Nem lesznek kipihentek, az alkohol pedig álmatlanságot okoz a szervezetben. Nem érdemes tehát lefekvés előtt semmit inni, még akkor sem, ha az a fél pohár bor annyira beléd kívánkozik!

Ezzel a néhány tippel – ha megfogadod – garantáltan javíthatsz az alvásodon, így napközben fittebb leszel, és magabiztosabb.

egészség test és lélek tippek

 

Megtekintések száma: 11471


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet