Kalória deficit: a tartós fogyás titka?

2016 Október 04

Küzdesz a kilókkal, és lapos, kockás hasat szeretnél? Még semmi sincs veszve, mert az erős kalória deficitre alapuló diéta és edzésterv hónapok alatt átalakíthatja tested!

Azt elöljáróban tudnod kell, hogy minden diéta alapja ugyanaz: A kalória deficit. Nincs más módja a fogyásnak, fizikai értelemben. A kalória deficit azt jelenti, hogy több kalóriát éget el a tested a nap során, mint amennyit te magad az étkezéssel bevittél.

Ezáltal hiány keletkezik, és szervezeted saját agából fogja pótolni a hiányzó kalóriát. Egyes kutatások szerint egy átlagember napi kalóriaszükséglete körülbelül 2000 kalória, de ez egyénenként jelentősen eltérhet.

Ha ezt a 2000 kalóriát csökkented, és mellé még testmozgást is végzel, akkor a súlyod csökkenni fog. Ennyire egyszerű. Persze a betartása már jóval nehezebb, de nem egy lehetetlen feladat.

Számláld a kalóriát, de ne vidd túlzásba

Érdemes minden elfogyasztott ételnél számolnod, hogy hány kalóriát viszel be vele. Persze fontos megjegyezni, hogy ne vidd túlzásba ezt a kalória számlálósdit, mert nem csak az étrenden fog múlni minden, hanem a testmozgáson is.

A kalória észben tartására manapság már nagyon jó mobilra letölthető alkalmazások vannak. Elég csak kikeresnünk egy listából, hogy mit eszünk, abból milyen mennyiséget, és számszerűsítve megkapjuk a bevitt kalória mennyiségét.

Sőt, ezekben a mai modern alkalmazásokban akár komplett menüt alakíthatunk ki magunknak a hétre, hogy biztosan 2000 kalória alatt maradjunk.

Megfelelő edzésterv

A jól kialakított étrend még persze nem minden. Fontos hogy tudd, az edzésterveden is nagyon sok múlik. Hiszen ha 200 kalória körül eszel egy nap maximum, akkor attól még önmagában nem kezdesz el fogyni.

Ellenben, ha a napi beviteled 1700-1500 kalória körül van, azzal jó eredményeket tudsz elérni, ha még emellé napi szinten edzeni fogsz.

Egy alig 10 perces közepes tempójú futás képes akár 100 kalóriát is elégetni. Egy 20 perces trambulinos edzés pedig 47-et. Egy 10 perces kardio edzés 78-at. Érdemes a neked kényelmes, és lehető leghatékonyabb edzést választanod.

Ne feledd, mindig az a cél, hogy a nap végén a szervezeted kalória deficitben legyen.

Ha az adott napon nem tudtad tartani az étrended, és esetleg bűnöztél, fuss dupla akkora távot. Ha pedig kimerült vagy, nem tudsz aznap edzeni, egyél kevesebbet, így tudod kompenzálni a felmerülő hibákat, melyek megboríthatnák a kalória deficites diétádat.

diéta életmód egészség fogyás alakformálás edzésterv

 

Megtekintések száma: 26505


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet