Miért ne igyál diétás kólát? Károsabb, mint gondoltad volna! 6 ok, ami után kétszer meggondolod!

2016 Szeptember 29

Sokan nem tudják, de a diétás kóla sokkal károsabb, a sima változata. Ráadásul egyáltalán nem is annyira diétás…

A diétás kóla csak az elmúlt években indult igazán hódító körútjára Európában, noha a tengerentúlon már korábban is próbálkoztak különféle kalóriaszegény kólás üdítőitalokkal.

Igaz, hogy megspórol neked 140 kalóriát, vagyis ennyivel kevesebbet viszel be a szervezetedbe, ha a hétköznapi kóla helyett egy ilyet iszol meg, azonban nem csak a kalóriák állandó számolgatásából áll az élet.

Sokkal nagyobb károkat képes okozni, mint azt te elsőre gondoltad volna.

Egyrészt mesterséges édesítőszerekkel készül, ami a legújabb kutatások szerint képes megzavarni, vagy akár meg is borítani a szervezetünk általános menetét, a biológiai folyamatainkat.

Az édesítőszer nem a barátod

Az édesítőszerek még egyfajta függőséget is képesek okozni, mert sokkal édesebbnek érezzük, mint az igazi hétköznapi cukrot, ezáltal idővel a szervezet egyre többet és többször kívánhat. A hatása pedig ugyanolyan – ha nem károsabb – mint a cukoré.

Felejtsd el, hogy diétás

A második megdöbbentő tulajdonság az éppen a nevéhez kapcsolódik. Egyáltalán nem is diétás. Tény, hogy körülbelül 160 kalóriával kevesebbet viszel be vele a szervezetedbe, azonban önmagában a kalória deficit nem segít feltétlenül a súlyvesztésben, vagyis a diétában.

Egy a Texas Egyetem által a közelmúltban végzett kutatás megállapította, hogy a diétás kólát rendszeresen fogyasztók 70%-ánál nőtt a derékbőség, míg a diétás kólát nem fogyasztóknál ilyen eredményeket nem mértek, vagy nem volt számottevő.

Magas cukorbetegségi kockázat

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy hisznek annak a tévhitnek, hogy a diétás kólából bármenynit meg lehet inni, és csökkenti a cukorbetegség kockázatát. Éppen ellenkezőleg. A benne lévő édesítőszerek ugyanúgy hozzájárulhatnak egy esetleges diabétesz kialakulásához, mint a sima kóla.

Megfigyelték, hogy a naponta egy diétás kólát rendszeresen fogyasztóknál a diabétesz kockázata 36%-al nőtt meg. Ez nem túl jó arány, figyelembe véve, hogy diétás kólaként van számon tartva a médiában.

Nincs benne tápanyag

A másik hatalmas probléma vele az, hogy tulajdonképpen nincs is benne semmi. Olyan, mintha a semmit innád, legalábbis átvitt értelemben, mert a szervezetednek szinte semmi nincs, amire szüksége lenne belőle.

A legjobb, legtáplálóbb kalóriamentes folyadék még mindig a víz.

Ebben megtalálhatóak a szervezetnek szükséges ásványi anyagok, valamint a testünk működését elősegítő enzimek. Ha diétás kólával akarnád helyettesíteni, ne tedd, rossz ötlet!

Fejfájást okozhat

Egy kutatás kimutatta az egyértelmű kapcsolatot az édesítőszerek fogyasztása és a fejfájások gyakorisága között. Vagyis azoknak az embereknek, akik gyakrabban fogyasztanak édesítőszert, vagy azt tartalmazó élelmiszert, statisztikailag gyakrabban fájhat a fejük.

Ha nagy mennyiségben kerül a szervezetbe édesítőszer, akár migrénes fejfájást is okozhat. A diétás kóla pedig itatja magát, így könnyen átléphetjük a szervezetünkre káros mennyiség határát.A fogaid és a szájhigiéniád olyan lesz, mint egy rendszeres kokain vagy metamfetamin fogyasztóké.

Megdöbbentő és egyben rendkívül riasztó az a tény is, hogy egy széles körben elvégzett kutatás eredményeként az jött ki, hogy a diétás kólát fogyasztók száját vizsgálva ugyanolyan szintű és mértékű szájhigiénia csökkenést mértek, mint a rendszeresen kokaint vagy metamfetamint fogyasztóknál.

A fentieket figyelembe véve persze mindenkinek ott van a döntés joga, hogy magához vegyen egy újabb pohár vagy doboz diétás kólát, vagy sem. Ám a fenti dolgok makacs tények, érdemes tehát őket figyelembe venni, mielőtt túlzásba vinnénk a diétás kóla ivást.

diéta életmód egészség feltáró egészségre káros fogyás

 

Megtekintések száma: 16168


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet