5 rossz szokás, amit lefekvés előtt elkövethetsz!

2016 Október 05

Nem tudsz nassolás nélkül filmet nézni lefekvés előtt? Iszol lefekvés előtt? Íme, 5 dolog, amit nem tanácsos elkövetned elalvás előtt!

Gyakori hibák, rossz szokások tudnak ránk ragadni, melyek egy része kifejezetten a lefekvés előtti szúk időintervallumhoz kötöttek. Ezek egy részéről leszokva sokkal nyugodtabban tudsz majd aludni, és sokkal hatásosabb lesz a diétád is!

Nassolás a tévé előtt

Férfiként az ember számos káros szokás rabja. Ilyen a tévé előtti nassolás. Sokkal jobb úgy nézni a meccset, vagy a kedvenc sorozatunkat, hogy közben tudunk valamit ropogtatni, nem igaz?

Csak azt felejted el, hogy ez nem csak árt a diétának, de az edzőteremben épített alakodat, és az izmos kocka hasat is tönkreteheti idővel. Nassolás helyett próbálj meg úgy tévézni, hogy a műsor élvezetéért nézed azt, és nem azért, hogy egyél valamit.

Popcorn király

Ez részben kapcsolódik az előzőhöz. Sokszor nem csak a tévét nem tudjuk nézni automatikus nassolás nélkül, hanem az esti filmet sem. Hiszen egy jó akciófilmhez elengedhetetlennek érezzük egy jó popcorn vagy egy zsíros hamburger elfogyasztását.

Ezek azonban nehezebb ételek, és a lefekvés után a szervezet még jó időt eltölt azzal, hogy ezeket megeméssze, ami hosszúra nyújthatja számunkra az éjszakát.

Alkohol

Vannak, akik nehezebben alszanak, és isznak azért, hogy könnyebben ellazuljanak, és tudjanak egy jót aludni. Valójában azonban ez egy ördögi kör, mert az alkohol hosszú távon éppen az álmatlansághoz járul hozzá.

Minél többet iszunk alvás előtt, annál nehezebben fogunk elaludni, és annál kevésbé leszünk igazán kipihentek.

Energia ital

Egyesek arra esküsznek, hogy egy doboz energia ital után nagyon jókat lehet aludni. Bizonyára te is ismersz az ismerősi körödben olyanokat, akikre az energia ital álmosító hatással van. Sajnos a jelenség nem ritka, és veszélyes is a szervezetünkre.

Amikor a koffein már álmosító hatással van ránk, a szervezetünk azt jelzi, nem elég neki az adott mennyiség. Ha úgy iszunk cukros energia italokat, hogy utána egyből beugrunk az ágyba, a cukrokat nem tudja lebontani normálisan a szervezet, és hamar elveszíthetjük kocka hasunkat.

Túl hamar kimászol a forró zuhany alól

Sokan tanácsolják, a forró fürdőt, vagy zuhanyt, ha nyugodtan és mélye akarsz elaludni. A legenda igaz. A magas testhőmérséklet lassú csökkenése egyfajta relaxációs állapotba helyezi a tested. Ezért van az, hogy egy jó forró zuhany után mindig bágyadt vagy.

Súlyos hiba lehet ezért, ha valaki túl korán kimászik a forró zuhany alól, és elég gyakori tévedés. Maradj minél több időt a zuhany alatt, hogy a test hőd megemelkedjen, és hamarabb el tudj aludni.

életmód egészség alvás pihenés

 

Megtekintések száma: 10362


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet