​Innováció az utakon, avagy vége a dugóknak?

2019 Decemberr 07

Mennyivel könnyebb lenne az élet dugó nélkül… Pár év és lehet, megoldódik egyszer és mindenkorra az autósok rémálma!

A Toyota mobilitási alapítványa a világ egyik legsűrűbb forgalmú térségében igyekszik enyhíteni a közlekedési dugókon. Bangkok, Thaiföld fővárosa lakosai számát (8,3 millió) és területét (1569 km2) tekintve Londonnal vetekszik, ebből adódóan a világ egyik legzsúfoltabb közlekedéséről beszélhetünk.

A felméréseket tekintve mindig a listák legalján szereplő város, egy most útjára induló tudományos és technológiai projekttel megoldást – vagy legalábbis enyhülést – nyújthat a problémára.

Rama4 Modell


A Toyota „Rama4 Modell" nevű projektjének célja, hogy Bangkok legforgalmasabb útvonalát javítsa jelentősen.

A IV. Ráma thaiföldi királyról elnevezett út jelenleg szörnyű dugók helyszíne. Nem könnyíti meg a helyzetet az se, hogy a környéken folyamatosa ingatlanfejlesztések folynak, ezek pedig hónapról hónapra rontják az eleve kritikus helyzetet.

Nem lesz olcsó mulatság, hiszen a Toyota Mobility Foundation 50 millió bhat, - kb. félmilliárd forint - összegű támogatással, valamint tapasztalatával és szakértelmével járul hozzá a projekthez, amely 2019 novemberétől várhatóan 2021 elejéig zajlik majd.

A Rama4 Modell lényege, hogy a legkülönfélébb forrásokból származó hatalmas adatmennyiségeket – vagyis a résztvevő taxitársaságok és tömegközlekedési vállalatok járműveinek műholdas navigációs berendezéseiből, térfigyelő kamerákból, illetve különböző érzékelőkből származó információkat – fognak új generációs adatelemzési technológiák (mesterséges intelligencia és gépi tanulás) segítségével analizálni.

A kapott értékeket felhasználva kutatási intézmények és technológiai vállalatok szakértői fogják elemezni, megjeleníteni a pillanatnyi forgalmi állapotokat, majd a felfedezhető szabályszerűségek és mintázatok segítségével előrejelezni jövőbeli kritikus közlekedési helyzeteket. A fő eleme a projektnek, hogy kiderítsék, hogyan lehet ezeket az adatokat hatékony forgalomirányító rendszerek, közlekedési hálózatok tervezésére, illetve várostervezési folyamatok során felhasználni.

A megoldás közel lehet, hiszen a projekt részben arra az újító Sathorn Modellre épül, amely 2015 és 2017 között olyan eszközökkel ért el valós eredményeket a dugók enyhítése terén, mint a lámpák optimalizált összehangolása, az intelligens közösségi közlekedési rendszerek bevezetése, a rugalmas munkaidő alkalmazása vagy a P+R rendszerek bevezetése.

(Forrás: Smarter Media, Origo)

érdekes érdekesség autó trafficjam forgalom

 

Megtekintések száma: 19830


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet