Stressz kontroll

2021 Március 24

Vannak az életünkben nagy problémák melyek megoldása igen nehéz, és sokszor éveket vesz igénybe. Nézzünk pár gyakorlati lehetőséget, a sok közül, amivel hatékonyan szabadíthatjuk fel a stressz által lekötött energiáinkat.

Az izomtónuskontroll segíthet a leginkább, ugyanis a nap egy nagyobb részét munkával töltjük. Erre a legegyszerűbb megoldás a nyújtózkodás.

Számtalan fontos szerepe van a folyadékbevitelnek, a vízivás az egyik leghatékonyabb legegyszerűbb, azonnal eredményt hozó, stresszoldó módszer.

A légzés kontrollt is ide sorolnám, mert minden stressz állapot rá jellemző légzéssel jár. A nyugodt, harmonikus állapot olyan erős kapcsolatban áll a lassú, nyugodt légzéssel, hogyha így lélegzünk, akkor a belső állapot felé visz minket, bármilyen körülmények közt is vagyunk. Az egyik legfőbb stressz forrásunk, pedig egész életünket áthatja manapság, a megosztott figyelem. Ha elfogadjuk és megszokjuk hogy egyszerre egy dologra figyelünk, az nagy nyugalmat és rendkívüli eredményességet hozhat életünkbe.

Mindennek az alapja szinte, az alvás. A megfelelő mennyiségű és jó körülmények közt történő alvás során testünk, agyunk, idegeink azon dolgoznak, hogy minden stressz okozta hatást kiküszöböljenek szervezetünkből. Minél rövidebb az alvás, annál nehezebben birkózik meg testünk ezzel a feladattal.

 

Megtekintések száma: 9950


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet