Tippek a nyugodt éjszakákért

2021 Április 23

Ha az álmatlanság gyakorivá válik, az rossz közérzethez, depresszióhoz végül akár a munkahelyünk elvesztéséhez vezethet. Az álmatlanság lehet egy súlyosabb betegség első tünete, de többnyire gyógykezelés nélkül is leküzdhető.

Az állandó ritmust azért is kellene tartani, mert a szervezetünket nem lehet becsapni, hiába próbáljuk meg hétvégén behozni az egész heti alváshiányt, nem sikerül ugyanis a szervezet hozzászokik az addigi alvás-ébrenlét ciklushoz. Az ideális alvó alvás időt saját magunknak kell megtalálni. Ahhoz hogy ki tudjuk alakítani, éjszaka kell aludni. Néha jól esik egy délutáni szunyókálás, de megzavarhatja a ritmusunkat. Mentálisan sem érdemes kínozni magunkat, mert akkor még nehezebben fog menni, nem kell erőltetni. Ha már a mentális dolgokról van szó, érdemes fejben minden mást kizárni. Az agyunk legyen az alvás szentélye. Fontos, hogy csak az álmossággal és az alvással kapcsolatos tevékenységek kötődjenek nyughelyünkhöz.

Ami pedig egy jó tanács inkább, a gyógyszerek használata. Csak a legvégsőbb esetben használjunk altatókat, mert könnyen előfordulhat hogy később már csak a tabletták segítségével tudunk majd elaludni. 

 

Megtekintések száma: 17287


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet