Futás: mit nyerhetsz vele hosszú távon?

2018 Január 13

A futás az egyik legősibb, és egyben legegyszerűbb sport. Bárhol, bármikor tudsz futni, és remek zsírégető. De vajon tisztában vagy azzal, mit nyerhetsz vele?

A futás először is szögezzük le, nem csak fogyaszt. Rengeteg kedvező hatása van a szervezetre, azonban a legtöbben csak azért futnak manapság, hogy jó kondiban legyenek, és képesek legyenek kilókat leadni.

Valójában azonban futás közben olyam folyamatok mennek végbe a szervezetedben, melyekért később örökre hálás leszel.

Kondícióban tartja a tested

A rendszeres futás nagyban javítja tested állapotát, és strapabíróvá tesz a legkegyetlenebb helyzetekben is. Akik rendszeresen végzik ezt a mozgásformát, sokkal szívósabbak, kevesebbszer betegednek le, és ha mégis, akkor hamar kilábalnak a legdurvább lázból is.

Meg sem kottyan nekik néhány kilométer lefutása, és bármilyen más, mozgással járó feladatot könnyedén végeznek el. Ha rendszeresen futsz, a lábad megerősödik, és soha többé nem kell azon aggódnod, hogy idős korodban majd fájni fog, ha rendszeresen karbantartod egy is futással.

Boldoggá tesz

Futás közben a szervezeted különböző enzimeket, boldogságkeltő hormonokat termel. Ezért van az, hogy a futás után gyakran érzel egy különös elégedettség érzetet, és azt, hogy boldog, jókedvű vagy.

A futást depressziósoknak, és egyéb mentális betegségekben szenvedőknek is szokták javasolni, mert levezeti a stresszt, és kellően megnyugtatja a szervezetet.

Megszabadít a kilóktól

Talán manapság azért futnak a legtöbben, hogy megszabaduljanak a felesleges kilóktól. Erre a célra az egyik legjobb elvégezhető mozgásformának számít. Ez azért van, mert a futás összetett, komplex feladat.

Egy olyan mozgásforma, mely a tested minden izmát megmozgatja, a bokaizomtól kezdve a hasfalon át a hátizmokig. ha valaki diétás étrend mellett rendszeresen fut, hetente 5 kilótól is megszabadulhat.

Felgyorsítja az anyagcserét

Ha rendszeresen futsz, a futás közben a szervezeted anyagcseréje felgyorsul, ez pedig jótékony hatással van szervezetedre, és a bélműködésre. Éppen ezért egyfajta mobil méregtelenítésként is fel lehet fogni, hiszen a rengeteg futás közben kiizzadt salakanyagra egyáltalán nincs szüksége a szervezetednek.

A szervezeted ezáltal nem csak megfiatalodik, de te magad is sokkal jobban fogod magad érezni.

Javítja a vérkeringést

A futás nagymértékben képes a vérkeringést is javítani. Nem csak azért, mert felgyorsítja, hanem olyan helyekre is beáramlik a vér, ahová amúgy nem áramlana be.

Bizonyos hajszálerekbe is eljutnak a vérsejtek, ezzel megújítva, felfrissítve a szöveteket. A futás ezért hosszú távon akár arra is képes, hogy megfiatalítsa bőrödet.

Mire vársz még? Keresd elő a régi futócipőd, vedd fel az atlétád, és fuss pár kört a helyi parkban, vagy a ház körül. Kezdj el egészségesen élni!

egészség sport testmozgás fogyás futás

 

Megtekintések száma: 20661


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet