Nehéz ételek karácsonykor

2013 Decemberr 24

Nehezen mondunk nemet a remek karácsonyi étkeknek. Miközben boldog karácsonyt kívánok minden olvasónknak szeretnék néhány tippet adni a nehéz vacsorák utáni telítettség érzet leküzdésére, és a megterhelt gyomor megkönnyítésére.

Erősebb fűszerezés

Egy kutatás szerint a fűszeresebb ételektől lassabban szívódik fel a szervezetben a zsír, viszont az antioxidáns szintet megemelik, ami segíti az evés során felszabadult szabadgyökök megkötését.

Nyers zöldség

A nyers saláták, zöldségek könnyítik az emésztést. Egy evőkanálnyi ecettel kitűnő salátaöntetet készíthetünk ízletes salátánkhoz, valamint a vércukorszintet is segít rendben tartani.

Bor

A bor fogyasztása nehéz, zsíros ételek fogyasztása után kimondottan javasolt, mivel a zsíros ételek olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek elősegítik a szívroham kialakulását, a borban található anyagok pedig csökkentik azoknak a mennyiségét.

{loadposition szoveg}

Alma

Nehéz ételek elfogyasztása után desszertként érdemes almát fogyasztani, mivel az almában lévő savak segíthetnek az ételek könnyebb megemésztésében. Gyomrunkon könnyítve hamar kellemesebb érzetet biztosít.

Séta

Étkezés után, ha módunkban áll tehetünk egy kis sétát a szabad levegőn. A telítettség okozta fáradtságon így hamarabb túljuthatunk, a friss oxigén hatására élénkebbek leszünk.

Zöld tea

Mint minden folyadék az étkezés közben fogyasztva hamarabb okoz telítettség érzést, miközben lazítja és könnyen emészthetővé teszi a táplálékot. A zöld tea nem engedi a zsír lerakódását, így a felesleges kalóriák nem jelentkeznek túlsúlyként.

 

Megtekintések száma: 6137


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet